Okfea – coffee&juice bar to go – este un concept modern și alternativ de mini-cafenea, care și-a propus să ofere tuturor clienților experiența unică a coffee shop-urilor de tip „speciality”, folosind un mix echilibrat de cafele de origine și practicând prețuri corecte și accesibile oricui. Echipa Okfea implementează încă de anul trecut extinderea conceptului prin sistemul de francizare, oferind atât consultanță cât și un business la cheie celor interesați să activeze în zona HoReCa.

Experiența de business a fondatorilor pe piața cafenelelor începe încă din anul 2007, iar în formula actuală de cafenea & juice bar to go, Okfea se află pe piață din 2014. În prezent există 4 locații proprii și o franciză, urmând deschiderea a 2 noi locații în perioada imediat următoare, iar planurile de expansiune continuă și vizează atingerea unui număr de 50 de locații în decurs de maximum 2 ani.

Echipa Okfea urmărește o dezvoltare rapidă a business-ului, iar succesul ultimelor locații deschise a determinat cei 2 tineri antreprenori să continue investițiile din prezent și să promoveze sistemul de francizare. „La acest moment putem spune că avem toate temele făcute, inclusiv sistemul de gestiune și de logistică, astfel încât ne vom concentra să deschidem cât mai multe locații noi, atât proprii cât și în franciză. Am dezvoltat complet sistemul de francizare și putem oferi francizaților atât consultanță juridică, economică, tehnică, administrativă etc, cât și o locație la cheie împreună cu un stoc inițial de mărfuri și materii prime pentru ca francizatul să poată începe activitatea chiar din momentul în care franciza i-a fost predată. Totodată, am perfecționat sistemul de francizare astfel încât să minimizăm pe cât posibil costurile de amenajare și demarare a afacerii, pentru ca francizații noștri să-și recupereze investiția inițială într-un termen de aprox. 6 luni” – Andreea Radu, co-fondator Okfea.

Taxa de franciză este de 3500 Eur + TVA, iar contractul se semnează pe o perioadă de 5 ani. Costul total, cuprinzând taxa de franciză, implementarea efectivă, amenajarea spațiului, echipamente și un stoc inițial de marfă este cuprins între 10.000 și 20.000 Eur în funcție de dimensiunea spațiului, de preferat fiind o locație între 10 și 25 mp. Francizatul mai achită o taxa de 3,5% din cifra de afaceri +TVA (redevenţe) şi o taxă de 1,5%+TVA pentru activităţi de marketing şi promovare.

În cadrul locațiilor Okfea, meniul se concentrează pe preparate pe bază de cafea, cu prețuri pornind de la 4 lei, și fresh-uri/smoothie-uri din fructe și legume proaspete, stoarse pe loc prin presare la rece (slow juicing). Peste 70% din încasările zilnice sunt reprezentate de aceste produse, iar suplimentar, meniul este completat și cu alte produse conexe specifice unui coffee-shop, însă toate cât mai locale, naturale și/sau artizanale: sandvișuri, supe, biscuiți și ciocolățele de casă, limonade vegane, bere artizanală etc. Cei 2 antreprenori implementează în prezent și un nou concept, primul de acest gen pe piața “to go” din România: mixology corner – un concept de încălzire și socializare after-work, cu produse ușor alcoolizate la preț fix și foarte accesibil (6 lei baza de alcool, 3/5 lei mixerul nealcoolic, 10 lei paharul de vin/prosecco sau bere artizanală etc).

“Cheia succesului este dezvoltarea. Noi întelegem dezvoltarea ca pe un proces ce se realizează prin și cu oameni pasionați de ceea ce fac. Ne-am decis să mergem pe sistemul de francizare din două motive principale. Primul se referă la dezvoltarea conceptului Okfea, creșterea companiei într-un ritm încet dar sigur și sustenabil, astfel încât calitatea produselor noastre să fie disponibilă cât mai multor clienți dintr-o zonă geografică cât mai extinsă. Pe de altă parte, scopul nostru este de a ajuta acele persoane valoroase, responsabile și dedicate să își urmeze visul, fără a întâmpina toate dificultățile de care ne-am lovit noi la început.“ David Ioanițescu, co-fondator Okfea.

În anul 2018, business-ul Okfea a avut parte de o creștere semnificativă a cifrei de afaceri față de anul precedent. Cel mai vândut produs din gama de preparate pe bază de cafea este cappuccino-ul, pregătit după rețeta originală italienească, iar valoarea medie a bonului depășește de cele mai multe ori 10 lei. Încasările zilnice ale ultimei locații deschise, în sistem de franciză – Okfea UNATC pe Matei Voievod, au surprins atât membrii fondatori cât și noii francizați – care au atins valoarea din vânzare de aprox. 1000 lei în cea de-a paisprezece zi de funcționare. “Este un real succes la care nu ne-am așteptat atât de curând, mai ales că elementele de reclamă și publicitate nu au fost montate încă pe fațada locației.” – Ionuț Levențu, manager și head barista Okfea.

Fondatorii conceptului Okfea și-au propus să se adapteze ultimului trend de pe piața cafelei, apropiindu-se tot mai mult de design-ul și serviciile oferite de coffee shop-urile cu cafea de specialitate. Totodată în luna februarie a acestui an, head barista-ul Okfea, Ionuț Levențu, a câștigat premiul pentru cel mai bun desen în cafea, la concursul Bucharest Latte Art Challenge 2019.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *